tisdag 23 september 2008

Fotstunt

Agerade fotstuntman igår för SVT Drama. Jättekonstigt. Trodde jag skulle komma dit och köra en nål genom foten, men det var inte det de ville. De ville att jag skulle köra in ett granbarr några centimeter in i foten. Hmmm... granbarr har en förmåga att vika sig när man tittar på dem, så därför testade jag att häfta ett par hål med häftpistolen i främre trampdynan. Jättedålig idé! Dels gjorde det skitont och dels blev hålen på tok för små för att pula in granbarr i. Så jag fick förborra med en tjockare nål istället. Gjorde också skitont. Det finns en anledning till att vietnameserna använde tortyrmetoden "köra-in-stickor-i-fötterna-på-fångarna-tills-de-snackar" under kriget. Nåja... resultatet blev mycket bättre och regissören blev nöjd...och jag halt. En sak lärde jag mig: Att köra in nålar i fötterna kommer aldrig hamna på standardrepertoaren!

Inga kommentarer: